Jarig op een vulkaan

1 maart 2019 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Ik ben dit jaar maar liefst 12 uur eerder jarig dan normaal. Vorige week heb ik een mooi cadeautje uit mogen zoek: een hanger van Pounamu (Nieuw-Zeelandse jade). Verder wordt ik verrast met een kaart en een leuk cadeautje van tante Tini en nog een kaart die meegekomen is uit Nederland. Lekker verwend dus.

Om 9u komt het verlossende bericht dat onze tour naar White Island toch doorgaat. Om 10.30u mogen we ons melden in de haven. White Island is een actieve vulkaan, 50km van de kust van Whakatane. Die barst iedere paar jaar uit, geen lava maar stoom en zwavel. Overal komt stinkende zwaveldamp en stoom uit de grond maar de gidsen weten precies waar we wel en niet veilig kunnen lopen. We hebben op de boot al een gasmasker een veiligheidshelm gekregen. En ook een hand vol zuurtjes van dat helpt tegen de irritatie in je keel.

De boot kan niet aanmeren op het eiland dus we worden, uitgerust met een zwemvest, met een rubberbootje aan land gebracht, een hele ervaring. We hebben geluk met het weer, de zee is rustig, de zon schijnt en de wind waait de dampen van ons af, waardoor we er niet zo'n last van hebben.

Na het bezoek aan het eiland krijgen we lunch aan boord en we varen nog een rondje om het eiland in de hoop dat er dolfijnen te zien zijn maar we hebben pech, die laten zich niet zien. We varen weer terug naar Whakatane. Wat een bijzondere tocht was dit!

's Avonds gaan we met tante Tini nog heerlijk uit eten bij het restaurant genaamd Soulsa.

Al met al een bijzondere verjaardag!

1. Kirsten Schelleman:
    1 maart 2019
    Happy Birthday. Het was een geslaagde dag zo te lezen :-)! Nog veel plezier gewenst.
  2. Hugo van Bijnen.:
    1 maart 2019
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Dorien, namens ons viertjes. Leuk te lezen over jullie avonturen !
  3. Raquel:
    1 maart 2019
    Bijzonder verjaardag dit jaar. Super gaf. Geniet ervan.
  4. Karin Sauter:
    1 maart 2019
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een gave manier om je verjaardag te vieren!
  5. Angelique:
    1 maart 2019
    Gefeliciteerd met je verjaardag !
  6. Adriaan Laurijsen:
    1 maart 2019
    wow, ik had je al een verjaardags boodschap gezonden op FB maar nu weet ik waar jullie uithangen. Veel plezier nog daar in New Zealand.
    Van Sherry en Adriaan
  7. Elllen Bloemheuvel:
    1 maart 2019
    Proficiat nog met je verjaardag!
  8. Wil en Tineke:
    2 maart 2019
    Het is duidelijk een fantastische reis die jullie aan het maken zijn. En dan nog jarig ook
    Hartelijk gefeliciteerd van Tineke en mij. Een goede gezondheid voor nog héél veel gelukkig jaren
    Blijf genieten van het nu en alle fijne dingen die nog komen
    Tineke en Wil