Punakaiki Pancake Rocks en Hokitika Gorge

21 februari 2019 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen mochten we rustig aan doen van onszelf. Onze bestemming is Punakaiki, de Pancake Rocks daar zij het indrukwekkendste bij hoog tij en dat is tussen de middag. Na een rustig begin van de dag stappen we in de auto en rijden 85km naar het noorden. Eerst regent het nog en ook dan is de kustweg heel mooi. Maar hoe verder we komen hoe verder het opentrekt en bij Punakaiki schijnt de zon! Dit was helemaal niet voorspeld maar het is heerlijk.

De Pancak Rocks zijn inderdaad indrukwekkend en de blowholes waar water uit spuit zijn een leuke uitdaging voor de amateurfotograaf. Lange sluitertijden, of juist korte, spelen met het effect. En dan natuurlijk net te laat zijn voor een extra grote  golf. Ik vind het vooral ook grappig om de mensen te bekijken.

Na een picknick in het zonnetje en een kop koffie/thee rijden we terug naar het zuiden. Het betrekt weer steeds meer en regent soms even. We nemen een omweg langs Lake Kaniere, over een onverhard, smal kronkelweggetje, maar heel mooi! Tijdens een korte stop bij Dorothy Falls maken we voor het eerst kennis met de beruchte sandflies, meteen maar even goed insmeren dus!

Laat in de middag komen we aan bij Hokitika Gorge. Op een ander moment is het water daar felblauw, zoals je in iedere reisgids kunt zien. Vandaag is het een vreemde kleur lichtgrijs vanwege de regen. De swing bridge is altijd leuk natuurlijk, even lekker wiebelen.

Terug in Hokitika mag ik een vroeg verjaardagscadeau (ik ben volgende week vrijdag pas jarig) uitzoeken bij de winkel met poenamu oftewel greenstone (soort jade). Die steen wordt hier gevonden en bewerkt. Ik heb wat moois gevonden!

We hebben ondertussen wel honger gekregen en er zit hier een pizzeria met de grappige naam ' Fat Pippi Pizza', die volgens Lonely Planet de beste pizza heeft van...de westkust of Nieuw Zeeland...weet ik veel. Maar hij is wel lekker! En we delen onze tafel met leuke mensen want het is druk! Zouden er meer mensen een Lonely Planet reisgids hebben?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hugo van Bijnen.:
    21 februari 2019
    Leuk jullie avonturen te lezen. Morgen zijn jullie alweer een week onderweg. Wat vliegt de tijd ! Geniet !
  2. Tiny:
    21 februari 2019
    Wat een pech! Hoorde net op het nieuws dat de weg bij de Frans Jozef gletscher is volkomen afgezet door een rotsen val. Daar zouden julie vandaag heen toch?
  3. Paul:
    22 februari 2019
    Mooie omgeving, Willem kan z'n lol op met fotograferen.