Laatste dag in Kaitaia

14 maart 2019 - Kaitaia, Nieuw-Zeeland

Vandaag is onze laatste dag in Kaitaia. Morgen rijden we terug naar Auckland en vertrekken 's avonds, eerst naar Dubai en dan terug naar huis.

Laatste kans om te relaxen en de omgeving te bekijken. 's Middags rijden we met Erik naar een prachtige baai, Maitai Bay. We wandelen over het strand en vinden wat mooie schelpen. Erik weet veel over de flora en fauna hier, en hij ziet ook veel meer dan wij. Alleen blijkt de pijlstaartrog die hij denkt te zien bij nader inzien toch gewoon een steen te zijn.

Hij heeft ons verteld over het huis van een vriend van hen dat gebouwd is met hergebruikt materiaal, betonnen elektriciteitspalen, houten luiken, ramen uit een oud gebouw enz. Hij is helemaal zelfvoorzienend. We rijden daar even langs om het huis te bekijken, we worden hartelijk verwelkomd en mogen alles bekijken. We krijgen zelf gemaakte kruidenthee van hennep en bij vertrek krijgt Erik nog wat eieren, perziken en passievruchten mee.

Bij thuiskomst blijkt er wat familie van Ian is langs gekomen, uiteindelijk blijft iedereen ook eten dus er wordt Chinees gehaald. Heel gezellig en leuk hun te ontmoeten. Wij pakken tussendoor ook onze koffer nog in. We hebben een mandje geweven van vlas gekregen en het lijkt er of dat ook dat in de koffer past.

Morgen dus alweer onze laatste dag. Spijkerbroek en vest gaan in de handbagage want die hebben we al weken niet nodig gehad maar thuis vast wel weer!

1. Tineke en Nico schaart:
    14 maart 2019
    Jullie verhalen zijn al jaloersmakend .....en de foto'al helemaal (het is hier zo slecht weer regen hagel en nog natte sneeuw ook ) we zitten deze week op Texel mooi vrijstaand huis ,maar ja als je zulk slecht weer hebt is het niet geweldig ....is vertrekken voor jullie donderdag of vrijdag ?.....een hele fijne veilige reis terug naar huis ...en neem een beetje warmte mee ...gr.
  2. Cindy Verbruggen:
    14 maart 2019
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en wat een fantastische reis. Mooi dat jullie dit delen. Ik denk dat Willem-Jan wel weer helemaal opgeladen is :-) om weer aan de slag te gaan. Ik wens jullie een prettige reis toe!
  3. Tante geertje:
    14 maart 2019
    Jullie helemaal gevolgd geweldig en nu maar een veilige thuiskomst en dan weer wennen aan ons hollands klimast br br gr.
  4. Marcel:
    14 maart 2019
    We hebben de hele reis jullie gevolgd zeer mooi reis verslag mooie indrukken hoe het daar aan de andre kant van de wereld is en onze familie daar leven zeer indrukwekkend nu weer terug naar huis naar het koude winderige Nederland goede en veilige vlucht
  5. Dorothé:
    15 maart 2019
    Het was erg leuk om jullie te volgen. De overgang naar huis zal groot zijn met dit winderige, regenachtige weer.
    Heerlijk om jullie meiden weer te zien!
  6. Wil:
    15 maart 2019
    Geweldig om jullie reis zo een beetje mee te mogen beleven.
    Welkom thuis, fijn weerzien met het thuisfront.
    Succes met de omschakeling en verwerking van wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.
    Sportieve groet en tot snel op de sportschool.
    Gerard en Wil
  7. Miriam:
    19 maart 2019
    Ook de laatste foto's weer gezien....mooie reis..tot gauw.