Relaxt dagje

12 maart 2019 - Kaitaia, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we weer rustig aan gedaan, het is tenslotte vakantie.  We hebben Kaitaia bezichtigd. Hoewel dit stadje wat groter is dan de meeste hier in het noorden, ziet het er ongeveer hetzelfde uit. Eén lange straat met winkels en cafeetjes. Het verschil is dat Kaitaia ook een bioscoop/theater/museum heeft en een ziekenhuis en over het algemeen meer voorzieningen.

Wat sightseeing betreft waren we er zo doorheen dus hebben we maar buiten de stad bij een grote supermarkt en warenhuis wat rondgekeken.

Rond lunchtijd kwam Erik thuis uit Auckland. Hij heeft ons 's middags meegenomen naar een heel mooi strand in Ahipara. Mensen rijden daar bij laag water met hun 4 wheel drive over het strand en de rotsen om te gaan vissen.

Wij parkeren op het strand en lopen een stuk, het begint eb te worden, dus er komen af en toe auto's en quads lang. Helaas zijn de golven niet zo hoog dus er zijn helaas geen surfers vandaag, normaal is dit een populaire plek om te surfen. Maar de zon schijnt en het is een heerlijke plek!

Als we weer terugkomen bij het huis is Ian al begonnen met de voorbereidingen voor een heerlijke maaltijd. En we kunnen lekker buiten op de veranda zitten met uitzicht op de heuvels en de koeien.

Morgen gaan we met Erik een tocht naar Cape Reinga maken, het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland.

1. Marcel:
    12 maart 2019
    Weer mooie reisvehalen de laatste dagen ik zie dat jullie het na de zin hebben ook lekker weer daar hier zeer winderig en regenachtig
  2. Miriam:
    12 maart 2019
    Geniet er nog even van...