Christchurch en de gondola

19 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Aan het ontbijt ontmoeten we een leuk Amerikaans  stel waar we gezellig mee kletsen. Een leuke ontmoeting en een leuk begin van de dag.

Het wordt een warme dag vandaag, 27-30 graden! Christchurch is niet zo groot dat je er dagenlang wilt rondlopen, dus vandaag zoeken we het hogerop. Met een shuttlebusje naar de gondola (kabelbaan). Daar op de top van Mount Cavendish kun je 360 graden in het rond kijken over Christchurch, de oceaan en de bergen. Het was een heldere dag dus prachtig uitzicht rondom. We hebben nog een wandeling gemaakt, of zeg maar een korte hike, want het was wel klimmen en klauteren. Op een mooi plekje gepicknickt en toen weer terug, bergje op dit keer. Warm, beetje verbrand ondanks factor 50.

Terug in Christchurch hebben we een welverdiend ijsje gegeten, Hokey Pokey ijs natuurlijk want dat is typisch Nieuw-Zeelands, vanille ijs met stukjes crunchy caramel er door, lekker hoor!

Daarna het Canterbury Museum bezocht, veel informatie over de geschiedenis van de regio, over de Maori-cultuur en de plaatselijke fauna.

Voor we terug naar de B&B gingen, wilden we toch nog even langs de Cardboard Cathedral en de 185 witte stoelen. De kathedraal van Christchurch is bij de aardbeving volledig verwoest, een van de eerste dingen die ze toen gedaan hebben is een tijdelijke kerk bouwen, grotendeels van kartonnen buizen, zodat die bij een nieuwe aardbeving niet in zou storten. Die staat er nog steeds! De 185 verschillende witgespoten stoelen zijn een kunstproject ter nagedachtenis aan de 185 slachtoffers van de aardbeving. Ik had daar meer van verwacht, ze stonden een beetje tussen 2 parkeerplaatsen gepropt.

Terug bij de B&B besluiten we naar het plaatselijke Indiase restaurant te gaan dat onze gastvrouw zo enthousiast aanbeveelt. Ze heeft geen woord te veel gezegd, wat was dat heerlijk zeg. Dat hebben we wel 10x tegen elkaar gezegd, denk ik.

En dan inpakken. Morgen staat om half 8 de taxi voor de deur om ons naar het station te brengen voor de TranzAlpine, een treinreis van de oostkust naar de westkust door de Nieuw-Zeelandse Alpen!

1. Tineke en Nico schaart:
    19 februari 2019
    Hoi ho gaat het weer een beetje Willem? ......wat een heerlijk temp. hebben jullie ,hier 10 gr.