Christchurch

18 februari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Lekker geslapen in onze mooie B&B Lilac Rose in Christchurch. Al blijkt Willem iets vervelends meegenomen te hebben uit Nederland: een griepvirus. Omdat je van in bed liggen ook maar lamlendig wordt, besluit hij na een heerlijk ontbijtje, gevolgd door een paar paracetamolletjes, toch maar op pad te gaan.

Dagje rustig aan dus. Met de bus naar het centrum waar we op Catherral Square meteen de verwoestingen van de aardbevingen kunnen zien. We besluiten, tegen onze gewoonte in, een hop-on-hop-off tramrit te maken zodat Willem kan zitten en we toch alles zien.

We lopen een stuk langs de rivier naar de Botanical Gardens waar we picknicken en Willem een dutje kan doen in de schaduw. Ik vermaak me met kijken naar de mensen die in een punter voorbijvaren.

's middags lopen we door het park en zoeken af en toe een bankje op. We lopen nog wat door de stad en nemen dan het trammetje weer. Wat opvalt zijn de vele gebouwen die 'under construction' zijn, of die met stutten tegen de gevel nog wachten op renovatie. De schade is echt gigantisch geweest. Het is 8 jaar geleden maar het duurt nog een hele tijd voor de stad weer hersteld is. In de tussentijd hebben ze creatieve tijdelijke oplossingen bedacht en leuken ze open plekken op met streetart. Een bijzondere stad!

1. Tineke en Nico schaart:
    18 februari 2019
    Zo de eerste foto's zijn al jaloers makend ...jammer dat Willem grieperig is ,hopelijk gaat het snel beter ....beterschap
  2. Marcel:
    18 februari 2019
    Arme willen wordt maar weer snel beter hoor maar het klinkt allemaal wel goed dat jullie toch zo doorgaan
  3. Tante geertje:
    18 februari 2019
    Jammer dat willem grieperig is even een paar dagen rustig aan gr.
  4. Marcel:
    18 februari 2019
    Vervelend dat hij een beetje griepig is ik hoop dat over mooie foto's tot nu geniet ervan groetjes marcel
  5. Wim en moeders:
    18 februari 2019
    Wat lees ik nu, Willem ziek,dat is pech hebben,wordt maar gouw de oude,Nieuw Zeelandse griep is goedaardig maar alleen vervelend.”
  6. Karin schaart:
    18 februari 2019
    ziet er zalig uit allemaal !! Hopelijk kan Willem weer spoedig op volle kracht meedoen aan dit avontuur !
  7. Tiny:
    18 februari 2019
    Ben benieuwd wat jullie op de tweede dag gaan doen. Ik hoop dat Willem weer wat beter is ?
    Die Trans-Alpine morgen moet fantasties zijn. Heb een fijne dag!
  8. Chris vanGennip:
    20 februari 2019
    Beteschap voor Willem! Mooie foto's, lekker weertje...