Cuzzies day

3 maart 2019 - Galatea, Nieuw-Zeeland

Vandaag iets waar ik naar uitgekeken heb: Cuzzies day!

Vrij vertaald dus ' familiedag'. Nadat we geholpen hebben met het maken van weer een aardappelsalade (grote favoriet hier) gaan we, met tante Tini en tante Truus, op weg naar Galatea. Op de boerderij van Lawrence (neef) en Raelene komt een groot deel van de familie vandaag samen. Christian (neef) en Katie met hun kinderen hebben we gisteren al ontmoet. Francis (neef) kennen we ook al, die is pas in Nederland geweest. Michael (neef) en Joanne hebben we nog nooit ontmoet, net als Marina (nichtje) en Gary.

Lawrence heeft zijn pizza-oven aangestoken en maakt eerst scallops met bacon (coquilles) en daarna allerlei verschillende pizzas. Ze zijn heerlijk, op het zwarte randje na... Iedereen heeft iets meegebracht dus er zijn lekkere salades en Michael en Marina hebben voor het dessert gezorgd, gebak en fruit.

Daarna geven Raelene en Lawrence ons nog een rondleiding over de boerderij. Willem gaat met de mannen achterin de bak van de pickup truck om foto's te maken en de dames kiezen voor de airconditioning in de auto zelf want het is heet. En stoffig want het heeft al 2 maanden bijna niet geregend. Op het hoogste punt hebben we een mooi uitzicht.

Daarna wordt het tijd om terug te rijden, dus we moeten helaas al afscheid nemen. Het was zo leuk om iedereen te zien en te spreken, sommigen voor het eerst en sommigen voor het eerst in lange tijd. We zijn hier niet lang genoeg om iedereen te bezoeken maar we hebben het al over een volgende keer....

Morgen gaat onze rondreis weer verder, naar Rotorua en Waitomo.

1. Tineke en Nico schaart:
    3 maart 2019
    Hallo ....wat weer een leuk verslag van jullie , we maken bijna de reis zelf mee 😜 De 2 tantes lijken sprekend op je vader ....jammer dat het dan maar zo kort is he ....maar maar zeg nooit nooit ....we kijken weer uit naar het volgend verslag ....fijne veilige reis verder gr.
  2. Marcel:
    3 maart 2019
    Wat een leuke fotoreportage van mijn familie aan de andre kant van de wereld ze lijken inderdaad op mijn vader de zu
    Wat een mooie fotoreportage van mijn familie aan de andre kant van de wereld mijn tantes lijken echt op mijn vader hij zal echt met trots na hun kijken van boven ik vind het fijn dat het mij familie het zo goed gaat het is een zeer mooie reis die jullie maken wij zijn zeer onder de indruk van jullie ervaringen en verhalen en zeer mooie foto's we kijken uit na de volgende evaringen en foto's ect groetjes marcel
  3. Paul:
    Good times!