Van Lake Tekapo naar Auckland

27 februari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen wakker geworden met uitzicht op het meer. Gisteravond was het eerst iets bewolkt maar later hebben we toch nog naar de sterren kunnen kijken. Het is daar echt aardedonker dus dan zie je zoveel meer dan normaal. Een hele melkweg vol.

We rijden weer verder, heel rustig aan want onze vlucht van Christchurch naar Auckland gaat pas om 10 over 8 vanavond. We nemen de Inland Scenic Route. De eerste stop is in Geraldine, waar we een korte wandeling in een parkje aan de rivier maken. Even winkeltjes kijken en wat drinken met een appeltaartje er bij. We slaan meteen even wat in voor de lunch want, geloof het of niet, we hebben weer wat in de koelkast laten liggen! Dit keer de plakjes kaas en, veel belangrijker, de chocoladerepen die ik had gekocht en waar ik me erg op verheugd had.

Dan maar weer door want zo interessant is Geraldine nou ook weer niet. We stoppen in Raikaia Gorge om te lunchen. Oh, en er kan weer iets van mijn 'bucketlist': links rijden én rijden in een auto met het stuur aan de rechterkant! Ik wilde natuurlijk ook even in die grote bak rijden, we hadden immers een gloednieuwe Holden Equinox meegekregen. Hij rijdt wel lekker maar wat een enorme draaicirkel, even snel keren is er niet bij.

Maar goed, lunch in Raikaia Gorge, op een parkeerplaats aan de rivier, lekker picknicken. Het is inmiddels 25 graden. Daarna de knal blauwe rivier en de houten brug. Volgens mijn reisgids begint hier een wandeling van een paar uur. Op een bordje staat dat het tot het eerste uitkijkpunt 1.7km is, zo'n 30 min en daar hebben we best tijd voor. Nou ja, wandeling, klim- en klauterpartij over een smal paadje tegen de berghelling. Maar laat ik nou net dol zijn op klimmen en klauteren.... Naar beneden vindt mijn voet dan weer minder fijn. Na zo'n 45min staan we weer op de parkeerplaats. Rood hoofd van de zon, de warmte en de wind.

Om een uur of 4 rijden we weer door. We dreigen nog steeds veel te vroeg aan te komen op het vliegveld. Dus we lassen nog maar een kopje koffie en thee in in Darfield.

Huurauto inleveren kan zo'n beetje voor de deur van de vertrekhal dus om half 6 staan we bij de balie maar we kunnen nog niet inchecken.  We zoeken dus maar een rustig hoekje om wat te lezen, we eten nog een hapje. Verder verloopt alles zo vlot dat we om half 10 onze nieuwe huurauto kunnen ophalen. Helaas precies het model dat we gereserveerd hebben dit keer, ern Toyota Corolla en daar blijken geen 2 grote koffers achterin te passen. Dan maar eentje op de achterbank.

Het hotel vlak bij het vliegveld is een beetje een domper, beetje muf en aftands maar het is al laat en morgenvroeg vertrekken we weer. Dan gaan we eerst op bezoek bij nichtje Linda en dan door naar tante Tini. Leuk dat we dat kunnen combineren met onze vakantie!

1. Chris vanGennip:
    27 februari 2019
    Veel groeten aan Linda en Tini😍!!!