Lake Tekapo

26 februari 2019 - Tekapo, Nieuw-Zeeland

We laten de drukte van Queenstown achter ons. Onze eerste stop is al vrij snel, we willen het bungyjumpen van de Kawarau-brug bekijken. Leuk om te zien, maar nee dankuwel, ik hoef zelf niet. Wel nog even een heel lekker bakkie koffie gescoord (zie foto).

We rijden verder via een prachtige route. Ook weer over de Lindis Pass want je hebt hier niet zo veel keus, zoveel wegen zijn er niet. Het weer is prachtig, zonnig en helder.

Precies met lunchtijd komen we in Twizel aan. Daar ligt de hoogstgelegen zalmkwekerij ter wereld. En we kopen een bakje superverse sashimi en een potje warmgerookte zalmpaté, brood hebben we bij ons. We smikkelen dit op met uitzicht op Lake Pukaki en Mount Cook, die hebben we dus toch nog te zien gekregen, al is het vanaf de andere kant. Het is trouwens de lekkerste zalm die ik ooit heb gegeten!

Het laatste stukje naar Lake Tekapo gaat snel. Na het inchecken blijkt ons huisje prachtig uitzicht te hebben op het meer en de bergen. Lake Tekapo is ongelooflijk blauw en het is in je korte broek bij 25 graden raar om sneeuw te zien liggen op de bergen. Waarschijnlijk is het eeuwige sneeuw maar in de bergen in het zuiden is gisteren de eerste sneeuw van het jaar gevallen. Erg vroeg in het jaar, onze buschauffeur gisteren sprak er gisteren wel 10x zijn verbazing over uit.

Maar goed, we zijn vroeg dus hebben we nog genoeg tijd om naar de sterrenwacht op Mt John te rijden en daar een wandeling te maken. Wat een uitzicht! Daarna bekijken we nog even het stadje, het beroemde (want veel gefotografeerde) kerkje Church of the Good Shepherd en het standbeeld voor een hond.

Alsof het allemaal nog niet genoeg was eten we ook nog eens zalig bij een restaurant genaamd The Tin Plate en sluiten af met een lekker ijsje. Wat een topdag!

Hopelijk blijft het vannacht helder en kunnen we de sterren zien want die sterrenwacht staat hier niet voor niks. Dit schijnt één van de beste plekken ter wereld te zijn om dat te doen. Willem heeft de camera en het statief al klaar staan.

1. Nico en tineke schaart:
    26 februari 2019
    lieve mensen het klinkt afgezaagd maar wat iedere keer een mooie indruk van wat jullie zien, ik zeg ga vooral zo door ,want wij genieten wel mee hoor ....
  2. Chris vanGennip:
    26 februari 2019
    Leuk om de sterren vanaf het zuidelijk halfrond te bekijken. Ben benieiuwd naar het verschil!
  3. Marcel:
    26 februari 2019
    Wat weer een mooie reisverhalen de laatste dagen en weer mooie foto's reeks zien dat jullie het naar jullie zin hebben we blijven jullie reis verder volgen en geniet er maar goed van