Tauranga en Whakatane

1 maart 2019 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Dit verslag is een dag te laat dit keer. Het teleurstellende motel ziet er bij daglicht niet bepaald beter uit, helaas. Het ontbijt is niet veel beter, oploskoffie, toast en jam. De yoghurt en cereal is wel oké maar de messen en de kopjes zijn op, het is een rommeltje in de ontbijtzaal en we moeten een tijdje wachten. Gauw op pad dan maar! We rijden richting Tauranga, nog een pitstop in Katikati om een broodje te kopen voor onderweg. In Tauranga maken we een wandeling op Mount Maunganui. Het is warm en het pad gaat steil omhoog maar het uitzicht is prachtig. We halen de top niet maar gaan halverwege terug want we hebben afgesproken met mijn nichtje Linda die daar woont. We kletsen gezellig bij met haar en ontmoeten 3 van haar 4 kinderen. We wandelen nog een stukje over het strand bij haar huis, wat een mooie plek om te wonen.

Dan is het al weer tijd om door te rijden naar Whakatane, waar we bij tante Tini mogen logeren. We eten samen, kletsen bij en maken plannen voor de komende dagen, familiebezoekjes afgewisseld met het bekijken van de omgeving. We verwachten 's avonds een mailtje met het tijdstip waarop we morgen in de haven verwacht worden voor onze excursie naar White Island. Maar er staat in dat de schipper nog niet kan beslissen of we wel uit kunnen varen ivm de wind. Morgenvroeg om 9 uur volgt nader bericht. Duimen dus maar dat het door gaat!

1. Tineke en Nico schaart:
    1 maart 2019
    Goedemorgen ....he jammer hoor van een slecht hotel ...maar goed als de rest dan maar weer goed gaat ....van harte gefeliciteerd met je verjaardag 💐🎉🎈🎉🎈
  2. Inge:
    1 maart 2019