Rustig dagje Queenstown en omgeving

24 februari 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een rustige dag, geen lange ritten of excursies. Het is een koude maar heldere dag vandaag. Afhankelijk van de zon was het tussen de 12 en de 16 graden.

We rijden in de loop van de ochtend naar Arrowtown via een leuke route binnendoor. De bergen lopen vanaf de het meer vrijwel meteen omhoog, dus weer veel bochtjes en steile hellingen. Arrowtown is een stadje dat ontstaan is tijdens de goldrush hier in Otago. Er werd goud gevonden in de rivier. Er zijn nog veel oude gebouwen bewaard gebleven. We bekijken het leuke museump dat over het leven in die tijd gaat. Nadat we nog even over de kleine 'farmers market' gelopen zijn, hebben we het wel weer gezien.

In Queenstown zelf zijn eigenlijk geen supermarkten, alleen van die 24hr shops met het hoogst noodzakelijke. Maar we hebben gisteren een mall gespot met een grote supermarkt dus daar gaan we heen. De mall blijkt nog enigszins in aanbouw te zijn maar er zijn al wat leuke winkels open. Bij de supermarkt slaan we eten in voor 2 dagen, fruit, brood en snacks voor morgen in de bus. We doen dan een busexcursie naar Milford Sound: 5 uur in de bus heen, boottocht in Milford Sound en 5 uur met de bus terug.

Eind van de middag zijn we weer in Queenstown, daar wandelen we nog een tijdje langs het water en door het mooie stadspark. Wat is mensen kijken toch leuk. We shoppen ook nog wat souvenirs. Ze hebben hier veel dingen van Merino wol en possum.

Terug in ons appartement gooien we heel prozaïsch een 'ping' maaltijd in de magnetron. Verder rommelen we nog een beetje aan, morgen gaat de wekker om kwart voor 6, dus op tijd naar bed vanavond!

1. Marcel:
    24 februari 2019
    Hallo vakantiegangers ik zie dat jullie het heel leuk hebben veel leuke foto's en leuke verhalen Aan de kant van de wereld is het ook goed weer zeer warm voor de tijd van het jaar vandaag 15 graden en wordt deze week nog beter weer hier gaat alles zijn gangetje wij volgen jullie op de voet groetjes je broertje 👍💋
  2. Wil:
    25 februari 2019
    Hallo avonturiers, prachtige foto’s fijn dat we mee kunnen genieten, af en toe afzien maar daar krijg je dan ook al dit moois wat moeder natuur ons te bieden heeft te zien. En wij op onze huiskamerstoel haha.
    Sportieve groeten van Gerard en Wil